Welcome Centre Welcome Centre

NAWA

NAWA

Przejdź do aktualności »

Rzecznik Praw Studenta

.

 

 prof. dr hab. Izabella Uchmanowicz

  • Kierownik Katedry Pielęgniarstwa i Położnictwa Wydziału Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu,
  • Przewodniczaca Rady Dyscypliny Nauki o Zdrowiu,
  • Prezydent Association of Cardiovascular Nursing and Allied Professions European Society of Cardiology,
  • Członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego,
  • Członek Zarządu Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego

 e-mail: rzecznikprawstudenta@umw.edu.pl

W celu umówienia spotkania z Rzecznikiem praw studenta, prosimy o kontakt mailowy.

 

Obsługa administracyjna rzecznika:

mgr Joanna Kluza
tel. 71 348 42 32 w w. 21
e-mail:  rzecznikprawstudenta@umw.edu.pl

mgr Monika Kotowska-Lewińska
tel.: 71 347 91 10
e-mail: rzecznikprawstudenta@umw.edu.pl

mgr Dominika Seniura
tel. 71 348 27 96
e-mail: rzecznikprawstudenta@umw.edu.pl

mgr Bożena Kołodyńska
tel. 71 348 27 96
e-mail: rzecznikprawstudenta@umw.edu.pl

Zadania rzecznika uregulowano w zarządzeniu Rektora nr 5/XVI R/2021 z dnia 15 stycznia 2021 r. do pobrania tutaj


Do zadań Rzecznika należy między innymi:

  1. systematyczne monitorowanie stanu przestrzegania praw studenckich;
  2. interweniowanie u władz Uczelni i Wydziału w przypadkach łamania praw studenta, w szczególności poprzez sygnalizację problemów związanych ze środowiskiem studenckim i przedstawienie propozycji sposobu ich rozwiązywania;
  3. w przypadku braku możliwości rozwiązania problemu przez Samorząd Studentów - udzielanie pomocy studentom w zakresie praw i obowiązków studenta, w szczególności przedstawianie zainteresowanym studentom informacji dotyczących funkcjonowania i regulacji prawnych obowiązujących w Uczelni, zwłaszcza dotyczących przebiegu toku studiów oraz procedur przyznawania świadczeń dla studentów;
  4. doradzanie studentom w sprawach związanych z przestrzeganiem przez pracowników Uczelni praw studenta zawartych m.in. w Ustawie, Statucie, Regulaminie Studiów i innych regulacjach wewnątrzuczelnianych;
  5. prowadzenie działań w formie m.in.: szkoleń, wykładów, informacji przekazywanych za pośrednictwem mediów społecznościowych, mających na celu zwiększenie świadomości studentów w zakresie ich praw i obowiązków;
  6. pomoc w wyjaśnieniu spraw lub uzyskiwaniu stosownych informacji od właściwych jednostek organizacyjnych Uczelni;
  7. przekazywanie władzom Uczelni i Wydziału informacji dotyczących sytuacji problematycznych;
  8. udzielanie pomocy studentom w rozwiązywaniu sporów i konfliktów;
  9. promowanie wysokich standardów etycznych i postaw wśród studentów
    i nauczycieli akademickich;
  10. promowanie efektywnych metod rozwiązywania sporów i konfliktów;
  11. prowadzenie rejestru zgłaszanych skarg i wniosków.

 

Rzecznik realizuje zadania, w szczególności poprzez:

  1. rozmowę lub konsultację z zainteresowanymi osobami podczas pełnionych dyżurów (także drogą elektroniczną i telefonicznie);
  2. udzielanie w uzasadnionych przypadkach stosownej informacji pisemnej;
  3. podejmowanie mediacji w sytuacjach konfliktowych oraz kryzysowych, a także organizowanie spotkań indywidualnych i wspólnych pomiędzy osobami zaangażowanymi w konflikt;
  4. wyjaśnianie stronom istoty mediacji i innych alternatywnych metod rozwiązywania sporów;
  5. edukowanie studentów w zakresie ich praw i obowiązków;
  6. współpracę z rzecznikami praw studenta innych uczelni;

Podjęcie czynności przez Rzecznika następuje:

  1. na wniosek zainteresowanego studenta;
  2. na wniosek organów Samorządu Studentów i organizacji studenckich;
  3. na wniosek Rektora;
  4. z własnej inicjatywy

 

Rzecznik w swojej działalności kieruje się zasadą poufności, bezstronności i neutralności.

Wykonując swoje zadania Rzecznik przedstawia odpowiednim władzom Uczelni problemy środowiska studenckiego i proponuje sposób ich rozwiązania.

W ramach swojej działalności Rzecznik nie wydaje żadnych wiążących decyzji. Podejmowanie takich decyzji należy do kompetencji odpowiednich władz Uczelni, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami wewnątrzuczelnianymi.

Jeżeli sprawa, która została zgłoszona do Rzecznika, leży poza jego kompetencjami, Rzecznik wskazuje osobie zainteresowanej odpowiednią instytucję/jednostkę powołaną do zajmowania się tego rodzaju sprawami.

×