-
The International Relations Office at Wrocław Medical University organised the 2nd Erasmus Staff Week.
2024-06-03
10:36
From the 20th until the 24th of May we hosted representatives from Grigore T. Popa University of Medicine and Pharmacy IASI, Romania; Ternopil National Medical University and Danylo Halytsky Lviv National Medical University, Ukraine; University of Debrecen, Hungary; University of Crete and University of Thessaly, Greece; Lithuanian University of Health Sciences, Lithuania; University of Medicine Tirana, Albania, Caucasus International University, Georgia. Czytaj więcej »
Rzecznik Praw Studenta
prof. dr hab. Izabella Uchmanowicz
- Kierownik Katedry Pielęgniarstwa i Położnictwa Wydziału Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu,
- Przewodniczaca Rady Dyscypliny Nauki o Zdrowiu,
- Prezydent Association of Cardiovascular Nursing and Allied Professions European Society of Cardiology,
- Członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego,
- Członek Zarządu Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego
e-mail: rzecznikprawstudenta@umw.edu.pl
W celu umówienia spotkania z Rzecznikiem praw studenta, prosimy o kontakt mailowy.
Obsługa administracyjna rzecznika:
mgr Joanna Kluza
tel. 71 348 42 32 w w. 21
e-mail: rzecznikprawstudenta@umw.edu.pl
mgr Monika Kotowska-Lewińska
tel.: 71 347 91 10
e-mail: rzecznikprawstudenta@umw.edu.pl
mgr Dominika Seniura
tel. 71 348 27 96
e-mail: rzecznikprawstudenta@umw.edu.pl
mgr Bożena Kołodyńska
tel. 71 348 27 96
e-mail: rzecznikprawstudenta@umw.edu.pl
Zadania rzecznika uregulowano w zarządzeniu Rektora nr 5/XVI R/2021 z dnia 15 stycznia 2021 r. do pobrania tutaj
Do zadań Rzecznika należy między innymi:
- systematyczne monitorowanie stanu przestrzegania praw studenckich;
- interweniowanie u władz Uczelni i Wydziału w przypadkach łamania praw studenta, w szczególności poprzez sygnalizację problemów związanych ze środowiskiem studenckim i przedstawienie propozycji sposobu ich rozwiązywania;
- w przypadku braku możliwości rozwiązania problemu przez Samorząd Studentów - udzielanie pomocy studentom w zakresie praw i obowiązków studenta, w szczególności przedstawianie zainteresowanym studentom informacji dotyczących funkcjonowania i regulacji prawnych obowiązujących w Uczelni, zwłaszcza dotyczących przebiegu toku studiów oraz procedur przyznawania świadczeń dla studentów;
- doradzanie studentom w sprawach związanych z przestrzeganiem przez pracowników Uczelni praw studenta zawartych m.in. w Ustawie, Statucie, Regulaminie Studiów i innych regulacjach wewnątrzuczelnianych;
- prowadzenie działań w formie m.in.: szkoleń, wykładów, informacji przekazywanych za pośrednictwem mediów społecznościowych, mających na celu zwiększenie świadomości studentów w zakresie ich praw i obowiązków;
- pomoc w wyjaśnieniu spraw lub uzyskiwaniu stosownych informacji od właściwych jednostek organizacyjnych Uczelni;
- przekazywanie władzom Uczelni i Wydziału informacji dotyczących sytuacji problematycznych;
- udzielanie pomocy studentom w rozwiązywaniu sporów i konfliktów;
- promowanie wysokich standardów etycznych i postaw wśród studentów
i nauczycieli akademickich; - promowanie efektywnych metod rozwiązywania sporów i konfliktów;
- prowadzenie rejestru zgłaszanych skarg i wniosków.
Rzecznik realizuje zadania, w szczególności poprzez:
- rozmowę lub konsultację z zainteresowanymi osobami podczas pełnionych dyżurów (także drogą elektroniczną i telefonicznie);
- udzielanie w uzasadnionych przypadkach stosownej informacji pisemnej;
- podejmowanie mediacji w sytuacjach konfliktowych oraz kryzysowych, a także organizowanie spotkań indywidualnych i wspólnych pomiędzy osobami zaangażowanymi w konflikt;
- wyjaśnianie stronom istoty mediacji i innych alternatywnych metod rozwiązywania sporów;
- edukowanie studentów w zakresie ich praw i obowiązków;
- współpracę z rzecznikami praw studenta innych uczelni;
Podjęcie czynności przez Rzecznika następuje:
- na wniosek zainteresowanego studenta;
- na wniosek organów Samorządu Studentów i organizacji studenckich;
- na wniosek Rektora;
- z własnej inicjatywy
Rzecznik w swojej działalności kieruje się zasadą poufności, bezstronności i neutralności.
Wykonując swoje zadania Rzecznik przedstawia odpowiednim władzom Uczelni problemy środowiska studenckiego i proponuje sposób ich rozwiązania.
W ramach swojej działalności Rzecznik nie wydaje żadnych wiążących decyzji. Podejmowanie takich decyzji należy do kompetencji odpowiednich władz Uczelni, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami wewnątrzuczelnianymi.
Jeżeli sprawa, która została zgłoszona do Rzecznika, leży poza jego kompetencjami, Rzecznik wskazuje osobie zainteresowanej odpowiednią instytucję/jednostkę powołaną do zajmowania się tego rodzaju sprawami.