-
The International Relations Office at Wrocław Medical University organised the 2nd Erasmus Staff Week.
2024-06-03
10:36
From the 20th until the 24th of May we hosted representatives from Grigore T. Popa University of Medicine and Pharmacy IASI, Romania; Ternopil National Medical University and Danylo Halytsky Lviv National Medical University, Ukraine; University of Debrecen, Hungary; University of Crete and University of Thessaly, Greece; Lithuanian University of Health Sciences, Lithuania; University of Medicine Tirana, Albania, Caucasus International University, Georgia. Czytaj więcej »
Stypendia
Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu oferuje szeroką gamę stypendiów dla studentów wyróżniających się w nauce, zaangażowanych w działalność naukową, społeczną oraz potrzebujących wsparcia finansowego. Celem programów stypendialnych jest nie tylko wspieranie studentów w realizacji ich celów edukacyjnych, ale także promowanie doskonałości akademickiej i aktywności na rzecz społeczności akademickiej i lokalnej.
Prosimy o zapoznanie się z Przewodnik po stypendiach | Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu (umw.edu.pl)
Informacje na temat stypendiów Ministra właściwego do spraw zdrowia dla studentów na rok akademicki 2023/2024
Zachęcamy do zapoznania się z Zarządzeniem Rektora Rektora Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu w sprawie trybu składania wniosków studentów o stypendia ministra za znaczące osiągnięcia naukowe lub znaczące osiągnięcia sportowe - kliknij tutaj, aby pobrać.
SZANOWNI STUDENCI!
Uprzejmie informujemy, iż Minister Zdrowia opublikował szczegóły przyznawania stypendium dla studentów o znaczących osiągnięciach naukowych/sportowych w roku akademickim 2023/2024.
Studenci zainteresowani ww. stypendium powinni zapoznać się z warunkami otrzymania stypendium, dostępnymi pod na stronie Ministerstwa Zdrowia -> link do strony
Dokumenty niezbędne do ubiegania się o stypendium Ministra Zdrowia w roku 2023/2024:
Wniosek: https://www.gov.pl/attachment/e4b726d8-6a3d-488d-ab6d-8d54d3932137
Oświadczenie studenta: https://www.gov.pl/attachment/47702ef2-6045-43c7-9583-e79b685f0ac1
Oświadczenie studenta - procentowy wkład autorski - https://www.gov.pl/attachment/0f7f6c7d-0600-4c1f-899d-99af67efd57a
Tryb przedstawiania przez studentów swoich kandydatur obowiązujący w Uczelni:
1) przed złożeniem oryginałów dokumentów należy przesłać wniosek zapisany jako dokument MS WORD z rozszerzeniem .doc, .docx
UWAGA! Plik powinien mieć nazwę: „wniosek stypmin UMW nazwisko imię.doc” (bez polskich znaków), np. „wniosek stypmin UMW Kowalski Michal.doc”
Dodatkowo należy przesłać skany dokumentów załączanych do wniosku - według wytycznych MZ:
a) dokumenty potwierdzające uzyskanie znaczących osiągnięć naukowych lub znaczących osiągnięć sportowych (skany stanowią odzwierciedlenie cyfrowe dokumentów zapisanych w formacie PDF).
Powinien być to jeden załącznik z dokumentami potwierdzającymi osiągnięcia - opisany jako „wniosek stypmin skrótuczelnia nazwisko imię - zalaczniki.PDF”
b) oświadczenie studenta (osobny plik PDF – podpisany dokument i zeskanowany) potwierdzające, że informacje zawarte we wniosku są zgodne ze stanem faktycznym oraz oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych - opisany jako „wniosek stypmin skrótuczelnia nazwisko imię_oswiadczenie.PDF”, np. „wniosek stypmin UMW Kowalski Michal_oświadczenie.pdf”);
c) pozostałe oświadczenie studenta (osobny plik PDF – podpisany dokument i zeskanowany) - opisany jako „wniosek stypmin skrótuczelnia nazwisko imię – oświadczenie_wspolautorstwo.PDF”, np. „wniosek stypmin UMW Kowalski Michal_oswiadczenie_wspolautorstwo.pdf” lub „wniosek stypmin skrótuczelnia nazwisko imię – oświadczenie_projekt.PDF”, ect.;
UWAGA!
Elektroniczne wersje dokumentów należy przesyłać ze skrzynki studenckiej @student.umw.edu.pl.
2) oryginały dokumentów po wstępnej weryfikacji przez Dział Spraw Studenckich należy złożyć do dnia 13 października 2023 r. w Dziale Spraw Studenckich, ul. Wojciecha z Brudzewa 12.
KONTAKT:
W przypadku dodatkowych pytań, zachęcamy do kontaktu:
Monika Kotowska-Lewińska
tel. 71 347 91 10
e-mail: monika.kotowska-lewinska@umw.edu.pl
Inne stypendia Ministra Zdrowia - informacja dla studentów cudzoziemców polskiego pochodzenia lub narodowości polskiej odbywających kształcenie na podstawie decyzji i warunkach finansowych określonych przez Ministra Zdrowia
Aktualne informacje i druki zawarte są na stronie Ministerstwa Zdrowia: tutaj
Zachęcamy do zapoznania się z szczegółowymi informacjami zamieszczonymi na stronach poszczególnych dziekanatów.
Wnioski należy składać poprzez Wirtualną Uczelnie - logując się i korzystając z przycisku 'wnioski stypendialne' w zakładce 'wnioski'. Pamiętaj studencie – wniosek możesz złożyć, gdy jesteś wpisany na semestr zimowy.
Złożony i wygenerowany wniosek z systemu należy obowiązkowo złożyć we właściwym Dziekanacie wraz z kompletem dokumentów do 16 października 2023 r. W przypadku niedotrzymania tego terminu wniosek pozostanie bez rozpatrzenia.
Regulamin świadczeń dla studentów znajdziesz tutaj
Wysokość stypendium Rektora w roku akademickim 2023/2024 - 800 zł
Instrukcja składania wniosków dostępna tutaj
UWAGA !!!
WYSOKOŚĆ ŚREDNIEJ - STYPENDIUM REKTORA
Średnia ocen uprawniająca do otrzymania stypendium Rektora w roku akademickim 2023/2024 wynosi 4.0, natomiast wymagana minimalna liczba punktów nie zmienia się i pozostaje na poziomie 21 pkt.
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE - STYPENDIUM REKTORA
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
1. Studenci Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu:
Stypendium Rektora może otrzymać student co najmniej II roku studiów I stopnia, jednolitych magisterskich oraz studenci rozpoczynający studia II stopnia, który w minionym roku akademickim:
a) uzyskał wyróżniające wyniki w nauce (tzn. średnia ocen uzyskanych przez studenta nie jest niższa niż 4.0 -średnią ocen za poprzedni rok studiów oblicza się, jako średnią arytmetyczną wszystkich ocen z egzaminów zdawanych we wszystkich terminach, wyliczoną do drugiego miejsca po przecinku, jeżeli kolejna cyfra jest równa lub większa od 5, to średnią ocen zaokrągla się w górę, z uwzględnieniem ocen z przedmiotów stanowiących różnice programowe),
b) posiada osiągnięcia naukowe lub
c) posiada osiągnięcia artystyczne lub
d) posiada osiągnięcia sportowe we współzawodnictwie, co najmniej na poziomie krajowym
2) Studenci przyjęci na pierwszy rok studiów I stopnia lub jednolitych magisterskich:
Stypendium Rektora otrzymuje student przyjęty na pierwszy rok studiów w roku złożenia egzaminu maturalnego, na podstawie złożonego wniosku o przyznaniu stypendium Rektora, który jest:
1) laureatem olimpiady międzynarodowej albo laureatem lub finalistą olimpiady stopnia centralnego, o których mowa w przepisach o systemie oświaty;
2) medalistą co najmniej współzawodnictwa sportowego o tytuł Mistrza Polski w danym sporcie, o którym mowa w przepisach o sporcie.
Studenci rozpoczynający studia II stopnia: średnią ocen dla studentów pierwszego roku studiów drugiego stopnia rozpoczętych w ciągu roku od ukończenia studiów pierwszego stopnia oraz dla studentów kierunku Farmacja, którzy odbywają praktykę po obronie pracy dyplomowej, oblicza się na podstawie średniej ocen z egzaminów zdawanych we wszystkich terminach na ostatnim roku studiów, z wyłączeniem ocen za praktykę zawodową, pracę dyplomową i egzamin dyplomowy.
Student, który uzyskał zgodę na przeniesienie z innej uczelni i student pierwszego roku studiów drugiego stopnia do wniosku o stypendium dołącza wykaz ocen z poprzedniego roku studiów, potwierdzony przez dziekanat wydziału uczelni, na której ukończył studia lub z której się przeniósł.
Student, który studiował w ramach programu Erasmus, Mostum lub innych programów wymiany studenckiej, może ubiegać się o stypendium Rektora na podstawie ocen, które uzyskał w trakcie realizacji tych programów. Przy obliczaniu średniej ocen bierze się pod uwagę oceny z przedmiotów zakończonych egzaminem, które nie są nadprogramowe i pokrywają się z programem nauczania w danym roku w Uczelni macierzystej. Stypendium wypłacane jest według kryteriów obowiązujących w Uczelni macierzystej. W przypadku, gdy student po powrocie z programu na Uczelnię ma do zrealizowania różnice programowe w zakresie przedmiotów, które kończą się egzaminem, oceny uzyskane z tych przedmiotów będą wliczane do średniej ocen w kolejnym roku akademickim
Kiedy i gdzie złożyć wniosek o przyznanie stypendium Rektora?
Złożony wniosek o przyznanie stypendium Rektora poprzez WU, powinien zostać wygenerowany i podpisany a następnie wraz z udokumentowanymi osiągnięciami (np. zaświadczenia, certyfikaty, dyplomy) dostarczony do właściwego dziekanatu w terminie do 16 października 2023 roku.
Upoważnienie - jeżeli wnioskodawca nie może dokonywać wszelkich czynności związanych z ubieganiem się o świadczenie, może upoważnić inną osobę do tych czynności.
Student pierwszego roku, będący laureatem olimpiady międzynarodowej, laureatem lub finalistą olimpiady stopnia centralnego, medalistą co najmniej współzawodnictwa sportowego o tytuł Mistrza Polski, wraz z wnioskiem, składa zaświadczenie o uzyskanym tytule laureata, finalisty lub medalisty w roku złożenia egzaminu maturalnego składa we właściwym dziekanacie w terminie do 16 października 2023 roku.
Ile wynosi minimalna liczba punktów wymagana do ubiegania się o stypendium Rektora?
Minimalna liczba punktów wymagana do ubiegania się o stypendium Rektora wynosi 21.
Ile wynosi maksymalna liczba punktów, którą student może łącznie otrzymać za osiągnięcia?
Student pierwszego roku, będący laureatem olimpiady międzynarodowej, laureatem lub finalistą olimpiady stopnia centralnego, medalistą co najmniej współzawodnictwa sportowego o tytuł Mistrza Polski, którzy złożyli wnioski o przyznanie stypendium Rektora otrzymują maksymalną możliwą do uzyskania liczbę punktów.
Wnioski należy składać poprzez Wirtualną Uczelnie - logując się i korzystając z przycisku 'wnioski stypendialne' w zakładce 'wnioski'. Pamiętaj studencie – wniosek możesz złożyć, gdy jesteś wpisany na semestr zimowy.
Złożony i wygenerowany wniosek z systemu należy obowiązkowo złożyć we właściwym Dziekanacie wraz z kompletem dokumentów do 16 października 2024 r. W przypadku niedotrzymania tego terminu wniosek pozostanie bez rozpatrzenia.
Instrukcja składania wniosków dostępna tutaj.
Wysokość stypendium socjalnego w roku akademickim 2023/2024
Miesięczny dochód na osobę w rodzinie studenta | Kwota stypendium |
od 0 zł do 600 zł | 1200,00 zł |
od 600,01 zł do 1029,40 zł | 800,00 zł |
Zwiększenie stypendium socjalnego bez względu na miesięczny dochód na osobę w rodzinie studenta | 300,00 zł |
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE - STYPENDIUM SOCJALNE
Wysokość dochodu w rodzinie
Jeżeli dochód na osobę w Twojej rodzinie nie przekracza kwoty 1294,40 zł netto złóż wniosek o przyznanie stypendium socjalnego wraz z dokumentami potwierdzającymi dochody. Szczegółowy wykaz dokumentów znajdziesz na dole strony
Co to jest dochód rodziny?
- studenta;
- małżonka studenta;
- rodziców, opiekunów prawnych lub faktycznych studenta;
- będące na utrzymaniu osób, o których mowa w pkt 1-3, dzieci niepełnoletnie, dzieci pobierające naukę do 26. roku życia, a jeżeli 26. rok życia przypada w ostatnim roku studiów, do ich ukończenia, oraz dzieci niepełnosprawne bez względu na wiek.
Obowiązkowe zaświadczenie z Ośrodka Pomocy Społecznej na rok akademicki 2024/2025
Studencie, jeżeli chcesz złożyć wniosek o stypendium socjalne na rok akademicki 2023/2024 a Twój miesięczny dochód na osobę w rodzinie jest równy lub niższy od 600,00 zł powinieneś dołączyć wydane przez ośrodek pomocy społecznej albo przez centrum usług społecznych zaświadczenie o korzystaniu w roku złożenia tego wniosku ze świadczeń z pomocy społecznej przez Ciebie lub przez członków Twojej rodziny.
Jeżeli nie dołączysz tego zaświadczenia Komisja Stypendialna albo Odwoławcza Komisja Stypendialna odmówi przyznania Ci stypendium socjalnego.
Jeżeli Ty lub członkowie Twojej rodziny nie korzystacie ze świadczeń z pomocy społecznej Komisja Stypendialna albo Odwoławcza Komisja Stypendialna może przyznać Ci stypendium socjalne, jeżeli udokumentujesz źródła utrzymania rodziny.
Samodzielność finansowa studenta
1) ukończył 26 rok życia,
2) pozostaje w związku małżeńskim,
3) ma na utrzymaniu dzieci, o których mowa w § 1 ust.1 pkt. 4 Zasad ustalania składu rodziny i dochodu studenta stanowiących załącznik nr 3 do 'Regulaminu świadczeń dla studentów UMW od roku akademickiego 2019/2022',
4) osiągnął pełnoletność przebywając w pieczy zastępczej,
5) posiada stałe źródło dochodów i jego przeciętny miesięczny dochód w poprzednim roku podatkowym oraz w roku bieżącym w miesiącach poprzedzających miesiąc złożenia oświadczenia, o tym że nie prowadzi wspólnego gospodarstwa domowego z żadnym z rodziców, opiekunów prawnych lub faktycznych, jest wyższy lub równy 1,15 sumy kwot określonych w art. 5 ust.1 i art.6 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych - tj. 930,35 zł
Stypendium socjalne w zwiększonej wysokości
Każdy wniosek o przyznanie stypendium socjalnego w zwiększonej wysokości będzie rozpatrywany indywidualnie.
Student, który uzyskał stypendium socjalne, a jego sytuacja zmieniła się w sposób uprawniający do otrzymywania stypendium socjalnego w zwiększonej wysokości, może złożyć w ciągu 14 dni od zaistnienia wszelkich zmian wniosek o przyznanie stypendium socjalnego w zwiększonej wysokości w trakcie trwania roku akademickiego. W tym przypadku należy w ciągu 14 dni od zaistnienia wszelkich zmian złożyć nowy wniosek stypendialny wypełniając pozycje dotyczące stypendium socjalnego w zwiększonej wysokości. Stypendium w zwiększonej wysokości student otrzymuje począwszy od miesiąca, w którym złożył wniosek. Wypłata stypendium nastąpi po uprawomocnieniu się decyzji.
Informacje dodatkowe
Szanowni Studenci !!!
Regulamin świadczeń dla studentów znajdziesz tutaj
Wysokość zapomogi w roku akademickim 2022/2023:
wysokość zapomogi w przypadku pozytywnie rozpatrzonego wniosku nie może być mniejsza niż 300,00 zł i nie może przekraczać 2500,00 zł.
Wnioski należy składać poprzez Wirtualną Uczelnie - logując się i korzystając z przycisku 'wnioski stypendialne' w zakładce 'wnioski'. Pamiętaj studencie – wniosek możesz złożyć, gdy jesteś wpisany na semestr zimowy.
Złożony i wygenerowany wniosek z systemu należy obowiązkowo złożyć we właściwym Dziekanacie wraz z załącznikami.
Instrukcja składania wniosków dostępna tutaj.
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE - ZAPOMOGA
Zapomoga może być przyznana studentowi, który znalazł się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej i jest wypłacana w formie pieniężnej, jednak nie częściej niż dwa razy w roku akademickim.
Zapomogę przyznaje się na podstawie wniosku złożonego przez studenta, niezwłocznie po zaistnieniu trudnej sytuacji życiowej.
Upoważnienie - jeżeli wnioskodawca nie może dokonywać wszelkich czynności związanych z ubieganiem się o świadczenie może upoważnić inną osobę do tych czynności.
Student we wniosku powinien:
1) wskazać, że znajduje się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej,
2) uzasadnić te okoliczności oraz
3) załączyć dokumenty potwierdzające uzasadnienie wniosku.
Zapomoga może być przyznana w szczególności w przypadku:
1) poważnego uszczerbku majątkowego w rodzinie studenta, wywołanego siłą wyższą lub przestępstwem dokonanym przez osobę trzecią,
2) ciężkiej choroby studenta lub członka jego rodziny, powodującego konieczność ponoszenia nadmiernie zwiększonych wydatków,
3) zgonu członka lub członków rodziny, zwłaszcza jednego lub obojga rodziców,
4) innego nieprzewidywalnego zdarzenia powodującego pogorszenie sytuacji życiowej studenta.
W szczególnie trudnej sytuacji życiowej oraz z uwagi na wyjątkowo ważny interes strony oraz decyzji o przyznaniu zapomogi nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.
Student studiujący równocześnie na kilku kierunkach studiów może otrzymywać zapomogę tylko na jednym, wskazanym przez studenta kierunku studiów.
W przypadku dokumentów przedłożonych w języku obcym, wymagane dokumenty należy dostarczyć również w wersji przetłumaczonej na język polski przez tłumacza przysięgłego.
Składanie wniosków na rok akademicki 2023/2024 przez elektroniczny system będzie możliwe od 01.10.2023r.
Złożony i wygenerowany wniosek z systemu należy obowiązkowo złożyć we właściwym Dziekanacie wraz z kompletem dokumentów do 16 października 2023 r. W przypadku niedotrzymania tego terminu wniosek pozostanie bez rozpatrzenia.
Regulamin świadczeń dla studentów znajdziesz tutaj
Instrukcja składania wniosku dostępna jest tutaj
Wysokość stypendium dla osób niepełnosprawnych w roku akademickim 2023/2024:
w zależności od stopnia niepełnosprawności
znaczny | 900,00 zł |
umiarkowany | 600,00 zł |
lekki | 300,00 zł |
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE - STYPENDIUM DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Kto może ubiegać się o stypendium dla osób niepełnosprawnych?
Stypendium dla osób niepełnosprawnych jest przyznawane na wniosek studenta, który wypełnia przez WU, a następnie składa we właściwym Dziekanacie w terminie do 16 października 2023 roku
Upoważnienie - jeżeli wnioskodawca nie może dokonywać wszelkich czynności związanych z ubieganiem się o świadczenie/a może upoważnić inną osobę do tych czynności.
Stypendium dla osób niepełnosprawnych może otrzymywać student z tytułu niepełnosprawności potwierdzonej orzeczeniem właściwego organu.
Do wniosku o przyznanie stypendium dla osób niepełnosprawnych, student zobowiązany jest dołączyć kserokopię następujących dokumentów (oryginał do wglądu):
-
orzeczenia o niepełnosprawności;
-
orzeczenia o stopniu niepełnosprawności;
-
orzeczenia, o którym mowa w art. 5 oraz art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
Jeżeli student uzyskał dokumenty, o których mowa w wyżej, w trakcie trwania roku akademickiego, to prawo do przyznania stypendium dla osób niepełnosprawnych ustala się począwszy od miesiąca kalendarzowego, w którym student złożył wniosek w tej sprawie.
Wypłata stypendium nastąpi po uprawomocnieniu się decyzji.
Student zobowiązany jest do poinformowania organu wydającego decyzję, za pośrednictwem właściwego dziekanatu o udokumentowanej zmianie niepełnosprawności, mającej wpływ na przyznane stypendium dla osób niepełnosprawnych.
Stypendium dla osób niepełnosprawnych przyznaje się w danym roku akademickim na okres ważności orzeczeń, nie dłużej niż przez 9 miesięcy, a gdy kształcenie trwa semestr – przez okres 5 miesięcy. Stypendium wypłacane jest począwszy od miesiąca, w którym wpłynął do właściwego dziekanatu wniosek o stypendium dla osób niepełnosprawnych. W przypadku wcześniejszego wygaśnięcia orzeczenia w ww. okresie stypendium dla osób niepełnosprawnych przestaje być wypłacane od następnego miesiąca po wygaśnięciu ważności orzeczenia.
Student z niepełnosprawnością może otrzymać stypendium dla osób niepełnosprawnych niezależnie od uzyskiwania innych świadczeń pomocy materialnej.
W przypadku dokumentów przedłożonych w języku obcym, wymagane dokumenty należy dostarczyć również w wersji przetłumaczonej na język polski przez tłumacza przysięgłego.
Szanowni Studenci,
szczegółowych informacji na temat przyznawania świadczeń dla studentów udzielą Państwu pracownicy poszczególnych Dziekanatów:
Dziekanat Wydziału Lekarskiego
Godziny przyjęć:
poniedziałek - piątek: 11.00 - 14.00, pokój nr 105
mgr Małgorzata Kabała
tel. 71 784 16 64
e-mail: malgorzata.kabala@umw.edu.pl
Dziekanat Wydziału Lekarsko - Stomatologicznego
Godziny przyjęć:
poniedziałek, środa, czwartek. : 11:00 - 14:00
piątek : 12:00 - 14:00, pokój nr 28
mgr Edyta Podymska
tel.:71 784 03 59
e-mail: edyta.podymska@umw.edu.pl
Dziekanat Wydziału Farmaceutycznego
Godziny przyjęć:
poniedziałek 11.30 - 14:30
wtorek-piątek 10.00 - 14.00
mgr Agnieszka Pakos
tel.: 71 784 05 36
e-mail: agnieszka.pakos@umw.edu.pl
Dziekanat Wydziału Nauk o Zdrowiu
Godziny przyjęć:
wtorek - piątek: 10:00-14:00
mgr Izabela Wierzchacz-Langner
tel.: 71 784 18 10
e-mail: izabela.wierzchacz-langner@umw.edu.pl
Kontakt w sprawie informacji dotyczącej składania wniosków elektronicznie, problemy z systemem:
Dział Spraw Studenckich
Godziny przyjęć:
poniedziałek - piątek: 7:30 -15:30
mgr Ewelina Biszto
tel. 71 324 14 69
e-mail: ewelina.biszto@umw.edu.pl
mgr Dominika Seniura
tel.: 71 348 27 96
e-mail: dominika.seniura@umw.edu.pl
mgr Bożena Kołodyńska
tel.: 71 348 27 96
e-mail: bozena.kolodynska@umw.edu.pl